Заходи щодо покращення умов охорони праці та безпеки життєдіяльності у 2023/2024 н.р.
План роботи з техніки безпеки на 2023/2024 н.р. ЗПО «ЦДЮТ Шевченківського району» ЗМР
Положення про комісію з питань охорони праці ЗПО «ЦДЮТ Шевченківського району» ЗМР
Паспорт безпеки ЗПО «ЦДЮТ Шевченківського району» ЗМР
28 листопада 2023 року в Центр творчості на Чарівній м.Запоріжжя були представники Головного управління ДСНС України у Запорізькій області. Рятувальники спільно із співробітниками ювенальної поліції провели інтерактивні заняття для наших вихованців у Мобільному класі UNICEF Ukraine.
Розпочалося наше заняття в укритті, бо завила тривога, а потім вже ми мали можливість займатися в Мобільному класі. Під час заходів дітям акцентували увагу на дотриманні правил безпеки вдома та під час дозвілля, протимінну безпеку, алгоритм дій під час виявлення підозрілого чи вибухонебезпечного предмета. Дітям і нам, дорослим, було цікаво та пізнавально: медіаобладнання, 3D-макети та поліграфія, створену ДСНС України у партнерстві з UNICEF Ukraine, — все сприяло кращому засвоєнню правил пожежної та мінної безпеки.
Наприкінці зустрічі фахівці Служби порятунку роздали дітям пам’ятки, листівки та посібники на відповідні тематики.
А найактивніші вихованці отримали в подарунок яскраві наліпки для безпеки в темний час доби.
Бережімо своє життя!
Адміністрація, педагоги та вихованці щиро вдячні спеціалістам за цікаву та змістовну зустріч.
Рекомендації для населення щодо захисту у випадку ядерного вибуху
В цьому розділі МКРЗ узагальнила наявну інформацію щодо заходів захисту у разі ядерного вибуху і, у партнерстві з видавництвом SAGE UK, забезпечила вільний доступ до Публікації 146 МКРЗ «Радіологічний захист людей і навколишнього середовища у випадку великої ядерної аварії». Одночасно, Робоча група 120 МКРЗ розробляє інструкції щодо захисту від інших радіаційних ситуацій та надзвичайних подій.
Ядерний вибух, спричинений ракетною атакою або портативним пристроєм, може призвести до масових жертв. Сховатися в підвалі або глибині будівлі є ефективним способом захистити себе і свою родину до, під час і після ядерного вибуху. 6 серпня 1945 року пан Ейзо Номура перебував у підвалі будівлі в Хіросімі, приблизно за 170 метрів від епіцентру. Він пережив атомне бомбардування і помер у 1982 році у віці 84 років,
Встигніть сховатися до початку радіоактивних випадінь. Після вибуху у вас буде принаймні 10 хвилин, щоб знайти укриття до початку радіоактивних випадінь. Якщо протягом декількох хвилин після вибуху можна безпечно дістатися до підвалу або багатоповерхової будівлі, негайно йдіть туди. Підземні паркінги та метро є надійним укриттям. Серед будинків різних типів, будівлі з бетонними або цегляними стінами є найбезпечніші.
Найкраще, що ви можете зробити після ядерного вибуху — це укритися у підвалі чи всередині будьякої будівлі. Між вами та радіоактивно забрудненим довкіллям має бути якомога більше матеріалів, що поглинають випромінювання радіоактивних випадінь.
Якщо ви вважаєте, що могли зазнати забруднення від радіоактивних випадінь, необхідно зняти верхній одяг та взуття, а відкриті ділянки шкіри та волосся протерти, або краще вимити. Усіх потенційно заражених домашніх тварин слід розчесати й, по можливості вимити у приміщенні, відокремленому від місць перебування людей. Додаткову інформацію можна знайти тут та тут (відео).
Безпечними для вживання є харчові продукти, напої та медикаменти які були запаковані або заздалегідь збережені у закритому приміщенні.
Налаштуйте ваш радіоприймач на AM/FM радіостанції для отримання повідомлень та інструкцій. Залишайтеся в укритті до тих пір поки не отримаєте інші інструкціївід органів влади, зокрема від Державної служби України з надзвичайних ситуацій.
Небезпека від радіоактивних випадінь буде швидко зменшуватися. Якщо вам не загрожує пряма небезпека (наприклад, пожежа, витік газу, обвал будівлі або серйозна травма), залишайтеся в захищеному місці (підвал або внутрішня частина великої будівлі) протягом перших 12 – 24 годин, або поки ви не отримаєте повідомлення від органів влади про те, що можна покинути укриття.
Самостійна евакуація дуже небезпечна доки не будуть встановлені місця радіоактивного забруднення та визначені безпечні шляхи евакуації.
Додаткова інформація про те, як підготуватися, вижити та що робити після ядерного вибуху, доступна тут і в цьому 5-хвилинному відео з субтитрами українською.
Усвідомте всі уражальні чинники ядерного вибуху, підготуйтесь до дій після сповіщення про ядерну атаку та дійте виважено. Нижче наведені основні уражальні чинники ядерного вибуху:
Світлове випромінювання — Першою ознакою ядерного вибуху буде яскравий спалах світла, достатній для того, щоб викликати тимчасову сліпоту на відстані до 10 км і більше.
Тепловий імпульс — Відразу після вибуху вогняна куля надзвичайно гарячих газів буде джерелом теплового імпульсу, який може тривати декілька секунд та здатний спричинити опіки шкіри, ураження очей й займання горючих матеріалів (таких, як рослинність та дерев’яні конструкції) на відстані до кількох кілометрів.
Вибухова хвиля — Вогняна куля здатна повністю знищити кілька міських кварталів, а вибухова хвиля, що викликана нею, може пошкодити будівлі на відстані кількох кілометрів. Уламки будівель та віконного скла, що розлітаються, становлять велику небезпеку на більших відстанях.
Первинна радіація від вогняної кулі — Первинна радіація від вогняної кулі може спричинити ураження або смерть тих, хто перебуває на відкритій місцевості в радіусі до 2 км.
Вторинне опромінювання від радіоактивних випадінь — Якщо вибух стався поблизу землі, радіоактивний матеріал вибуху змішається із ґрунтом та пилом. Вогняна куля підійме цю радіоактивну суміш на кілька кілометрів. Пройде, принаймні, 10 хвилин або більше, перед тим як радіоактивні випадіння почнуть досягати поверхні землі. Ці випадіння найбільш небезпечні протягом перших кількох годин на відстані десятків кілометрів від епіцентру.
Додатковим уражальним фактором є електромагнітний імпульс, який спричинить стрибки напруги в електромережах, телекомунікаційних мережах та електронному обладнанні. Електропостачання, водопостачання та постачання харчових продуктів можуть бути суттєво порушені протягом кількох тижнів. Мобільний зв’язок, Інтернет, місцеві FM радіостанції та телебачення також можуть постраждати. Працюватимуть віддалені АМ радіостанції.
Визначте потенційні місця укриття вдома, на роботі, в навчальному закладі, а також під час щоденних поїздок. Розгляньте варіанти укриття у підвалі вашого будинку, на роботі, у сховищах та підвалах прилеглих будівель, магазинів та інших закладів, особливо якщо вони розташовані нижче рівня землі. Автомобілі не забезпечують задовільного захисту.
Підготуйте та зберігайте у своїх потенційних укриттях наступні речі:
Опануйте навички надання першої медичної допомоги при травмах та о опіках.
Узгодьте з рідними та друзями дії у випадку ядерної атаки.
Прикріпіть до одягу маленьких дітей ярлички з іменами та іншою інформацією, яка допоможе знайти їх.
Знайдіть найближче укриття.Підвал, підземний паркінг, метро або середина великої сучасної бетонної або цегляної будівлі забезпечать захист.
Якщо ви знаходитесь на відкритій місцевості
Якщо ви знаходитесь у приміщенні
Захистить себе від вибуху. Якщо ви вважаєте, що стався вибух, негайно лягайте на землю, сховайтеся під чимось важким і міцним, закрийте обличчя і голову, щоб уникнути уламків, що розлітаються.
Багато країн, які знаходяться поруч з агресивними сусідами (до прикладу, Ізраїль), або ті, які пережили агресію, чи ті, на частині території яких ведуться бойові дії, виробили чималий досвід, як в екстремальних умовах здійснити швидку евакуацію. У Японії, наприклад, громадянська безпека є частиною виховання. Прийоми цивільного захисту японці відпрацьовують з малих років, і тренування йдуть постійно.
Україна здобуває цей досвід ціною надважких втрат. Проте українці мобільні, а життя вчить вчитися не лише на власних помилках. І якщо багато з нас до початку російської агресії ставився скептично до тренувань з цивільного захисту населення, то сьогодні більшість чітко усвідомлює небезпеку. Отож ще раз нагадаємо, що потрібно зробити, щоб, у разі необхідності, ми змогли швидко відповідно прореагувати на сигнал тривоги.
Перш за все у кожній сім’ї, у кожному навчальному закладі та і на підприємствах під рукою мають бути готові спаковані речі першої необхідності, які дозволять миттєво покинути місце небезпеки. Мова йде про так звану «тривожну валізку». Що ж це таке?
«Тривожна валіза» — це узагальнена назва базового набору речей, які можуть знадобитися у будь-якій екстреній ситуації, зокрема, війни.
У довіднику «У разі надзвичайної ситуації або війни» від Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки, зазначено, що її потрібно тримати напоготові, щоб скоротити час на збори у разі небезпеки. Це має бути місткий і зручний багаж, який легко переносити, легко вписуватиметься у транспорт, наповнений людьми. Найбільше для цього підійде рюкзак. Уявіть собі, що доведеться бігти або ж долати пішки значну відстань до місця укриття вашій дитині. Саме ця річ буде найбільш зручною. Її повинна мати кожна родина, по можливості, для кожного члена сім’ї. Укладати у ній речі слід так, щоб можна було легко знайти те, що вам потрібно. І звичайно, рюкзак повинен бути якісним.
Головна умова, яку потрібно запам’ятати батькам і педагогам: використання і пакування тривожного рюкзака лише за призначенням. Тобто, уникайте всіх зайвих дрібничок, які можуть додати йому зайвої ваги або ж спричинити незручність.
Тривожний рюкзак повинен мати кожен учень, що відвідує освітній заклад. Ця вимога не узаконена, проте є рекомендації від ЮНІСЕФ та Нацполіції для батьків. Також в окремих країнах евакуаційний рюкзак зобов’язано мати в кожному класі для учнівського колективу і для адміністрації. У класі за його вміст відповідає класний керівник, у закладі — адміністрація. Використовувати його за необхідністю повинен власник (якщо це учнівський), класний керівник або вчитель, що веде урок, під час якого виникла необхідність евакуюватися (рюкзак класу), а «рюкзак закладу», за погодженням, хтось із членів адміністрації). В українському законодавстві такої вимоги немає. Проте є рекомендації МОН.
Мінімальний набір евакуаційних рюкзаків повинен містити п’ять груп речей:
документи;
речі першої необхідності;
продукти харчування;
аптечку;
одяг.
Телефони рятувальних та аварійних служб
112 – єдиний номер виклику всіх служб екстреної допомоги. Зателефонувавши за цим номером, диспетчер викличе бригаду потрібної служби.
101 – Пожежна допомога
102 – Поліція
103 – Швидка медична допомога
104 – Аварійна служба газової мережі
Ці ж відомості скопіюйте і покладіть учню в кишеню. Діти можуть у стані стресу забути або загубити рюкзак. Тому це зайвий раз стане в нагоді.
Поясність вихованцю, як цим всім скористатися. Документи укласти потрібно так, щоб їх легко можна було дістати.
Речі першої необхідності
Забезпечте дитину зв’язком: телефон та зарядний пристрій
Ліхтарик із запасними батарейками
Найпростіший сигнальний засіб. Це може бути звичайний свисток.
Блокнот та ручка, олівець
Можна покласти невеличку улюблену іграшку, яка допоможе знизити рівень стресу
Сухі та вологі серветки
Туалетний папір
Для дівчаток-підлітків засоби особистої гігієни
Аптечка для вихованця може містити: лейкопластир, активоване вугілля, бактерицидний пластир, перекис водню, ліки, які він приймає на постійній основі.
Важливо! Щодо аптечки, то її вміст має враховувати ступінь обізнаності дитини і її самодисципліни. Якщо це учень середнього або старшого шкільного віку, аптечку можна розширити за рахунок антисептичних і інших засобів. Якщо ж це молодший школяр, то можна покласти лише лейкопластир. Хто, як не батьки, найкраще знають свою дитину і її ставлення до порад.
Проговоріть з дитиною кожне призначення, а ще краще складіть інструкцію, що і у яких випадках використовувати. Порадьтеся із педагогами, узгодьте це питання. Складання аптечки під особистою відповідальністю батьків.
Як і документи, аптечка має бути в зоні безпосереднього доступу.
Продукти харчування: Вода 1-2 пляшки; печиво, галети, поживні батончики; сухофрукти; горіхи; шоколад темний; одяг; змінна спідня білизна; теплі шкарпетки; светр, шапка; дощовик.
Як убезпечити заклад від замінування та вибухонебезпечних пристроїв
Посильте пропускний режим при вході та вʼїзді на територію закладу, пильнуйте системи сигналізації та відеоспостереження.
Доручіть працівникам обходити територію закладу й періодично перевіряти складські приміщення, щоб своєчасно виявити вибухові пристрої або підозрілі предмети.
Організуйте разом з працівниками цивільного захисту, правоохоронних органів інструктажі та практичні заняття з питань дій у разі загрози або виникнення надзвичайних подій.
Як діяти, якщо виявили підозрілий предмет
Застережіть працівників, якщо хтось з них виявив підозрілий предмет на території закладу, він має негайно повідомити вас, правоохоронні органи, територіальні органи управління з питань цивільного захисту та не торкатися знахідки.
Є кілька ознак, щоб припустити, що маєте справу з вибуховим пристроєм. Звертайте увагу на:
припарковані біля будівлі дитсадка автомашини, власники яких невідомі або державні номери якої не знайомі мешканцям, а також коли автомобіль давно припаркований;
наявність у знайденому механізмі антени або приєднаних до нього дротів;
звуки, що лунають від предмета — цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу, мигтіння індикаторної лампочки;
наявність джерел живлення на механізмі або поряд з ним — батарейки, акумулятори тощо;
наявність розтяжки дротів або дротів, що тягнуться від механізму на велику відстань.
До прибуття оперативно-слідчої групи попросіть працівників перебувати на безпечній відстані від знайденого предмета. Якщо потрібно, евакуюйте людей згідно з планом евакуації у закладі.
Не робіть самостійно жодних маніпуляцій із знахідками або підозрілими предметами, що можуть виявитися вибуховими пристроями.
Не користуйтеся мобільним телефоном поблизу підозрілої знахідки.
Підозріла кореспонденція
Для поштової кореспонденції з пластиковою міною характерна надмірна товщина, пружність, вага не менше 50 г і ретельна упаковка. На конверті можуть бути різні плями, проколи, можливий специфічний запах. Повинно насторожити настирне бажання вручити лист неодмінно в руки адресата і надписи на кшталт: «розкрити тільки особисто», «особисто в руки», «секретно» тощо. Підозрілий лист не можна відкривати, згинати, нагрівати або опускати у воду.
Якщо в закладі освіти знайшли вибуховий пристрій та евакуюєте людей:
одягніть дітям одяг з довгими рукавами, щільні брюки і взуття на товстій підошві. Це може захистити від осколків скла;
під час евакуації слідуйте маршрутом, вказаним органами, що проводять евакуацію;
тримайтеся подалі від обірваних ліній енергопостачання.
Як діяти, якщо заклад опинився поблизу епіцентру вибуху
Почули вибух, обережно обійдіть усі приміщення й перевірте, чи немає витоків води, газу, спалахів. У темряві в жодному випадку не запалюйте сірника або свічки, користуйтеся ліхтариком.
Негайно вимкніть всі електроприлади, перекрийте газ, воду.
З безпечного місця зателефонуйте рідним та близьким і стисло повідомте про своє місцезнаходження, самопочуття.
Перевірте, чи потребують допомоги діти й працівники закладу.
Опинившись поблизу вибуху, стримайте свою цікавість і не намагайтеся наблизитися до епіцентру, щоб розгледіти або допомогти рятівникам.
Найкраще, що можете зробити — залишити небезпечне місце. Зловмисники часто встановлюють вибухові пристрої парами, щоб через деякий час після вибуху першої з них пролунав другий вибух. Зловмисники розраховують на те, що після першого вибуху на його місці зберуться люди, зокрема й представники силових структур, і при повторному вибуху жертв буде набагато більше.
Щоб почуватися захищеним й убезпечити заклад від надзвичайних ситуацій, складіть алгоритм дій у закладі й повідомте його вашим працівникам. Скористайтеся прикладом алгоритму.
Директор — 1,
Заступник директора — 3,
Завідувачка відділом — 2,
Методист — 3,
Практичний психолог — 1,
Керівники гуртків — 33,
Акомпаніатор — 3,
Культорганізатор — 2,
В тому числі сумісники — 8,
Технічні працівники — 20.
Вакансії станом на 01.10.2024
— відсутні.