logo
  • Опубликовано 16.04.2011
  • Комментарии к записи Психологічна служба отключены

Психологічна служба

Черевична Олена Анатоліївна

практичний психолог вищої категорії, арт-терапевт

Мета:

Створення умов для повноцінного особистісного, інтелектуального і творчого розвитку вихованців дитячих творчих колективів закладу, збереження і зміцнення їх психічного та фізичного здоров’я, підвищення психологічної компетентності учасників навчально-виховного процесу закладу.

Завдання:

► Створення умов щодо безпечного та комфортного психологічного середовища для учасників навчально- виховного процесу.

► Підвищення емоційного інтелекту педагогів та вихованців закладу.

► Психологічне забезпечення і соціально-педагогічний супровід превентивної освіти у закладі.

► Впровадження в навчально-виховний процес дитячих колективів Центру інноваційних технологій.

► Проведення діагностичної та дослідницької діяльності щодо покращення якості освіти у закладі.

► Сприяння особистісному зростанню дітей як успішних громадян та творців майбутнього.

► Надання психологічної підтримки та консультативно-методичної допомоги вихованцям, педагогам і батькам.

Основні напрями роботи у 2017– 2018 навчальному році:

  1. Психодіагностика:

► Проведення діагностики щодо виявлення залежностей у підлітків.

► Дослідження рівня емоційного інтелекту педагогів.

  1. Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота:

► Організація проведення ЦДЮТ-таймів та відеотаймів.

► Проведення  тренінгових та арт-терапевтичних занять для вихованців.

► Проведення психологічних ігор для вихованців підліткового віку та педагогів закладу.

► Проведення серії занять психолого-педагогічної лабораторії для педагогів Центру.

► Проведення семінарів-практикумів для психологів освітніх закладів міста.

► Проведення психологічних ігор для вихованців та батьків Центру.

► Проведення індивідуальних і групових занять з пісочної та галькової терапії, казкотерапії, акватерапії та арт-терапії.

► Виступи  на батьківських зборах, педрадах, заняттях школи педагогічної майстерності, методоб’єднаннях керівників дитячих колективів закладу.

  1. Навчальна діяльність:

    впровадження навчання через гру з LEGO у дитячі колективи закладу в рамках проекту «Сприяння осівіті», використання прийомів ейдетики та казкотерапії на заняттях гуртка „Психолог і Я” студії пізнавально-евристичного розвитку дітей дошкільного віку „Краплинки”.

  2. Психопрофілактика:

    організація перегляду виховних, корекційно-розвивальних та профілактичних відеороликів під час проведення відеотаймів.

  3. Психологічна просвіта:

► Проведення психологічних зустрічей  „Коло люблячих батьків”.

► Проведення сумісних ігрових занять для вихованців та батьків.

► Оформлення психологічної сторінки для учасників освітнього процесу закладу.

  1. Консультативна робота:

проведення індивідуальних та групових консультацій для учасників навчально-виховного процесу Центру.

Графік індивідуальних консультацій

(індивідуальні консультації проводяться за попереднім записом)

Ми чекаємо на Вас, щоб вислухати, допомогти і підтримати!


Актуальні напрями роботи практичного психолога

Психологічні зустрічі  „Коло люблячих батьків”

проходять 4-го вівторка кожного місяця

об 11 год. 30 хв. в каб. № 137

Знання отримані в ході зустрічей дозволять Вам:

► отримати вичерпну інформацію про сучасний підхід до виховання і навчання дітей;

► ознайомитись із психологічними та віковими особливостями ваших дітей;

► навчитися ефективно спілкуватись та конструктивно вирішувати проблемні ситуації під час виховання та навчання дітей;

А також отримати відповіді психолога на запитання, які Вас хвилюють.

Використання пісочної терапії як засобу  збереження і зміцнення психологічного здоров’я вихованців закладу

Пісочна терапія – один із найпрогресивніших методів арт-терапії, що сприяє гармонійному емоційному та соціальному розвитку дітей, формуванню навичок саморегуляції, вирішенню багатьох міжособистісних проблем. Пісочна терапія зорієнтована на притаманний кожній дитині внутрішній потенціал здоров’я і сили.

Це саме той метод, завдяки якому дитина з піску і невеличких фігурок будує свій індивідуальний та неповторний світ у мініатюрі. Граючись, вона виражає те, що хвилює, програючи на піску свої переживання – дитина самосцілюється.

Пісочниця є контейнером, який покликаний вміщувати і витримувати усі позитивні та негативні переживання дитини. Пісок і вода, виступаючи важливими носіями сенсорних вражень, відчуттів й емоційно-позитивних переживань, здійснюють заспокійливий вплив, дають емоційну розрядку та й одночасно допомагають стимулювати поведінкову активність, спонукають дитину до гри. Через програвання своїх фантазій, страхів, бажань у безпечних умовах піскової терапії, дитина набуває можливості контролювати свої внутрішні переживання, гармонізувати загальний психоемоційний стан, знизити тривожність.

Впровадження методу пісочної терапії в навчально-виховний процес ЦДЮТ стало можливим завдяки створенню у нашому Центрі кабінету психологічного розвантаження і консультування з використанням пісочної терапії. Створено умови для індивідуальної і групової роботи з дітьми. У двох групових підносах з піском мають можливість працювати від 10 до 15 дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Кабінет оснащено згідно із затвердженими нормами і вимогами використання пісочної терапії, правилами безпеки.

Спрямування занять з пісочної терапії:

► гармонізація психоемоційного стану дитину оскільки пісок «заземлює» негативну психічну енергію;

► поліпшення настрою дитини, сприяння виникненню емоцій радості, спонукання до творчої діяльності, підвищення самооцінки вихованців, формування вміння долати життєві труднощі;

► розвиток тактильно-кінестетичної чутливості і дрібної моторики рук;

► формування у дітей навичок позитивної поведінки та спілкування, розвиток їх емоційного світу. Завдяки іграм з піском, діти стають добрішими, чуйними, уважними. У них формуються почуття делікатності, ввічливості, люб’язності, товариськості, закладається і шліфується культура людського спілкування;

► розвиток пізнавальних процесів;

► творча зміна форми, сюжету, подій, взаємин. Ігри дозволяють реально відчути політ фантазії і дитячу радість відкриття;

► середовище для спілкування дитини з самим собою та символами реального світу. Граючись з піском і мініатюрними фігурками, діти наближають до себе свій внутрішній світ щоб уважніше розглянути його, зрозуміти свої бажання, побачити, як краще вийти із складної ситуації. Діти отримують досвід розв’язання конфлікту чи ситуації, яку потім переносять у реальність.

Заняття з пісочної терапії проходять у формі:

► колективних ігор – у групових пісочницях з піском або галькою. Під час таких занять усвідомлюються морально-етичні норми, розвиваються комунікативні здібності і навички позитивної комунікації в групі, формується бачення гармонійного образу світу;

► індивідуальних вправ – у підносах для індивідуальної роботи. Працюючи індивідуально, дитина краще пізнає себе, свій внутрішній світ, вирішує особистісні труднощі.


Особливістю підносів з піском, які використовуються під час занять, є те, що вони збудовані за принципом золотого перетину – 55*89 (для індивідуальної роботи) і 70*43,3 (для групової роботи), висота бортів 10 см.

Інноваційним підходом у нашій роботі можна вважати використання морської гальки, як альтернативи піску, під час групових і індивідуальних занять з дітьми та дорослими.

Ігри з морською галькою

Діти дуже люблять збирати різні камінці і грати з ними. В їхніх кишенях педагоги та батьки часто знаходять справжні «кам’яні колекції». Таємнича енергія каменя приваблює не тільки дітей, а й дорослих. Можливо тому, що з  камінням пов’язано безліч міфів і легенд, з них століттями виготовляли талісмани і обереги – символи здоров’я, довголіття та успіху. Навіть якщо не вірити в магічну силу каменів усі погодяться, що дітям вони приносять радість відкриття і  гарний настрій, залучають до цікавих ігор, які позитивно впливають на їх всебічний розвиток.

Ігри з кінетичним піском

Кінетичний пісок — це достатньо новий, сучасний, розвивальний, навчальний та терапевтичний інструмент пісочної терапії. Зовні, він дуже схожий на вологий морський пісок, але особливий склад штучного матеріалу, роблять його неповторним і універсальним для різноманітних ігор і вправ пісочної терапії.

Такий пісок дозволяє кожній дитині краще пізнати навколишній світ, розвиває креативність, активізує розумову діяльність, зміцнює дрібну моторику рук. Але найголовніше те, що діти в ігровій діяльності з кінетичним піском, відчувають себе вільно і розкуто. Вони самі обирають фігурки і додаткові предмети, які включають у власну сюжетно-рольову гру. На поверхні кінетичного піску розгортаються дивовижні історії, авторами яких є самі діти. Кінетичний пісок заспокоює, дарує дітям позитивні емоції та гарне самопочуття. Крім того, він є екологічним і безпечним матеріалом для розвитку дитини.

Пісочна анімація

Однією із захоплюючих технік пісочної терапії є малювання піском на склі, або пісочна анімація.

Для малювання піском використовується спеціальна світлова арт-пісочниця і особливий дрібний пісок. Пісочна анімація, окрім розвитку художніх здібностей, стимулює творчий потенціал і комунікацію, підвищує самооцінку і впевненість у собі, допомагає вирішити багато труднощів пов’язаних з порушенням поведінки та емоційними розладами, згуртовує дитячий колектив та розвиває почуття внутрішнього контролю.

Техніку малювання піском ми використовуємо як в індивідуальній роботі з дітьми (створення індивідуальних малюнків), так і в груповій (створення колективних малюнків).

Акватерапія

Цілюща стихія води дозволяє зняти м’язову напругу, подолати стресові навантаження та стабілізувати емоційний стан дитини та дорослого. Вправи з водою, галькою та гідрогелем  сприятливо впливають на зміцнення нервової системи, покращення настрою та  зняття втоми і напруги.

Під час занять з акватерапії встановлюються контакти між дітьми, знімаються м’язові та психологічні затиски, поліпшується кровообіг, стимулюється активність пізнавальних процесів дитини.

► Проведення психологічних ігор для вихованців підліткового віку: «Зони відповідальності», «Dixit» (Диксит), “Перепічка” .



► Проведення тренінгових та арт-терапевтичних занять з вихованцями творчих колективів закладу.



► Проведення семінарів, практикумів  для практичних психологів міста та області.

► Проведення майстер-класів на Всеукраїнському психологічному фестивалі «ПАРОСТОК»


Обсуждение закрыто.