logo

Всеукраїнська нарада «Позашкільна освіта у воєнний та повоєнний час» до Дня захисту дітей

26 травня 2022 року відбулася Всеукраїнська нарада «Позашкільна освіта у воєнний та повоєнний час» до Дня захисту дітей.
Організаторами заходу були: Комітет Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, Міністерство освіти і науки України, Національна академія педагогічних наук України, Національний інститут стратегічних досліджень, Державна служба якості освіти України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Міжнародна асоціація позашкільної освіти.
Метою заходу стало обговорення стратегічних питань захисту прав дітей на позашкільну освіту, діяльності закладів позашкільної освіти у воєнний та повоєнний час.
Програма Всеукраїнської наради передбачала офіційне відкриття і пленарне засідання, та проведення двох панельних дискусій, а саме: І. Державна політика у сфері позашкільної освіти у воєнний та повоєнний час та ІІ. Регіональна політика у сфері позашкільної освіти у воєнний та повоєнний час.
У офіційному відкритті та пленарному засіданні взяли участь:
✔ Сергій Бабак, голова Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, наголосив на необхідності функціонування закладів позашкільної освіти у воєнний та повоєнний час, відмітивши «шалений потенціал позашкільної освіти».
✔ Павло Сушко, народний депутат України, заступник голови Комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики, голова тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування випадків порушення прав дітей. Зупинився на питанні гарантованого конституційного права дітей на життя та освіту. Не залишив поза увагою питання реалізації творчих талантів та дозвілля дітей, збереження національної ідентичності та самобутності. «Війна поставила перед закладами позашкільної освіти нові виклики та завдання, які позашкілля вдало вирішує» – наголосив Павло Миколайович.
✔ Олег Єресько, генеральний директор Директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України підняв питання ролі позашкільної освіти у формуванні фахівця-професіонала, наголосив, що позашкіллю належить провідна роль у формуванні громадянина України. Зупинився на питанні недопущення скорочення мережі закладів позашкільної освіти.
✔ Василь Кремень, президент Національної академії педагогічних наук України, наголосив, що позашкільна освіта повинна бути більш розвинутою, ніж була у довоєнний час.
✔ Руслан Гурак, голова Державної служби якості освіти України, звернув увагу учасників наради на доступності та якості позашкільної освіти, збереженні та розвитку мережі закладів. Наголосив, що результати навчання у школі напряму корегуються зайнятістю дітей у закладах позашкільної освіти.
✔ Роман Грищук, народний депутат України, голова підкомітету з питань освіти впродовж життя та позашкільної освіти Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, підняв питання щодо необхідності прийняття мораторію на закриття закладів позашкільної освіти у воєнний та повоєнний час.
Панельна дискусія ІІ.
«Державна політика у сфері позашкільної освіти у воєнний та повоєнний час»:
✔ Віктор Сальков, керівник експертної групи з питань позашкільної та інклюзивної освіти Директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України, зосередив увагу на питанні державної політики у сфері позашкільної освіти». Було озвучено питання стратегічних напрямків позашкільної освіти в умовах воєнного стану та основних напрямів діяльності закладів позашкільної освіти в умовах воєнного стану.
✔ Олена Биковська, президент Міжнародної асоціації позашкільної освіти, завідувач кафедри позашкільної освіти НПУ імені М. П. Драгоманова, доктор педагогічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України, говорила про державно-громадське партнерство та про роботу освітянського фронту, розкрила трьохрівневу модель функціонування позашкільної освіти у воєнний час: державний, регіональний та рівень закладу позашкільної освіти. Олена Володимирівна підкреслила основні напрямки позашкільної освіти у воєнний та повоєнний час.
Панельна дискусія ІІ.
Регіональна політика у сфері позашкільної освіти у воєнний та повоєнний час
Представники органів місцевого самоврядування та координатори позашкілля з дев’яти областей: Київської, Чернігівської, Сумської, Донецької, Харківської, Запорізької, Івано-Франківської, Кіровоградської, Хмельницької, презентували свій досвід у сфері позашкільної освіти у воєнний та повоєнний час.
✔ Лариса Чурикова, методист відділу позашкільної, спеціальної та вищої освіти Департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації озвучила пріоритетні питання для обласної влади, Департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації стосовно збереження мережі закладів позашкільної освіти, складу фахівців освітньої сфери, а також створення безпечних та комфортних умов безпосереднього середовища для здобувачів освіти. Не дивлячись на складні умови, в яких перебуває Запорізька область через військову агресію російської федерації, освітній процес не зупиняється. За два роки пандемії була напрацьована дистанційна модель навчання, яка дозволяє і зараз в умовах війни здобувати позашкільну освіту.
✔ Галина Мазнєва, керівник Запорізького відділення МАПО, заступник директора з виховної роботи позашкільного навчального закладу «Центр дитячої та юнацької творчості Шевченківського району» Запорізької міської ради Запорізької області. Галина Василівна звернула увагу на основні напрями діяльності закладів позашкільної освіти міста Запоріжжя, де ключовим питанням є робота з внутрішньо переміщеними особами. Особлива увага приділяється дітям, яких необхідно відволікти, заспокоїти, підтримати у цей складний для всіх нас час, надати їм можливість відчути себе реалізованими і потрібними, усвідомити важливий месендж «Життя триває! Цінуй кожну мить!».
Спільними зусиллями та невтомною працею представники позашкілля міста Запоріжжя та Запорізької області продовжують наближати перемогу України на освітньому фронті.



Обсуждение закрыто.